עיצוב אתרים
10 טיפים שימושיים לעיצוב אתרים
אם יש לכם לוגו קיים ואתם כבר בגדר מותג, השתמשו בו באתר, אל תבנו אתר ללא הלוגו שלכם.
אם אין לכם עדיין לוגו, בחרו לוגו מקצועי אל תתפשרו בנושא.
Favicon הוא אותו אייקון /סמל המופיע בלשונית הדפדפן. אם הלוגו שלכם הוא יראה טוב בתור Favicon, עשו זאת, אם לא דרשו בכל מקרה מהמעצב לעצב סמל נוסף שישמש כ- Favicon. סמל זה מופיע גם ליד שם האתר בסימניות.
השתמשו ב- 2-3 צבעים בלבד באתר. בהקשר זה, אם ניתן, חברו את הצבעים באתר לצבעי הלוגו ככל האפשר.
בעת בחירת הצבעים, להתחיל עם צבעים משלימים ומשם להמשיך, שילובי צבע טובים יתנו לכם עיצוב שמספר סיפור.
אל תשתמשו ב- Default התקינו פונט שנראה קצת אחרת, ליצירת ייחודיות. גם כאן השתמשו בלא יותר מ- 2 פונטים באתר (כותרות / תפריטים) וגוף האתר.
השתמשו באייקונים ליצירת רשימות, ההמלצה שלי, השתמשו ב- Font Awesome.
השתמשו באפקטים שונים כדי להבליט תוכן מבוקש, או על מנת לייצר ממשק נוח למשתמש (לדוגמא אפקט hover בטבלה, יכול לעזור למשתמש להתמצא טוב יותר בקריאת הנתונים בטבלה).
השתמשו רק בתמונות מקצעויות באתר, תמונות לא איכותיות פוגעות בתדמית האתר. כיום, ישנם הטוענים כי עידן הסליידר (תמונות מתחלפות, בעמוד הבית) זה "פאסה". אני חושבת שכל אתר צריך לאפיין, לחלקם זה מתאים, לחלקם פחות.
השימוש במכשירים ניידים הולך וגדל משנה לשנה. וודאו כי האתר רספונסיבי (Responsive), כלומר, מתאים עצמו למימדים שונים של גודל מסך, וודאו שכל האלמנטים (כולל כפתורים לחיצים), נמצאים במקום בנכון ובולטים כנדרש.
לגוגל יש כלי שיכול לתת לכם את מידת ההתאמה שלכם לניידים PageSpeed Insights.
במידת הצורך, ניתן לבנות אתר נפרד למובייל או אפליקציה שמבוססת על האתר.
בהתאם לקהל היעד שלכם בחנו את נראות האתר, ותפקוד האתר בדפדפן הרלוונטי (בישראל, הדפדפן הנפוץ ביותר הוא גוגל).
לכל סוג של אתר (תדמיתי, מכירות, תוכן וכו') נדרש עיצוב משלו, ושונה במהותו.
גם עיצוב האתר, לאחר העיצוב לפי הסוג, חייב להתאים לתוכן של האתר. אבל בסוף, עיצוב הוא עניין של טעם, אני בגישה של לתת אופציות עיצוביות ומשמעויות לעיצוב ושהלקוח יחליט בסופו של דבר.
אל תתפשרו בעיצוב, זה הפנים של העסק שלכם.